Vil du hjælpe os med at hjælpe andre? Så kontakt os for at blive frivillig ved Bloddonorerne i Danmark. Se herunder, hvem du skal kontakte, alt efter hvor du vil være frivillig.

Frivillig hos de unge informatører

Er du mellem 17 og 30 år, og kunne du tænke dig at blive informatør, så skal du sende en mail til Malou Rode på Bloddonorernes landskontor på mail: malou@bloddonor.dk. Så sender hun dig flere informationer og sørger for, at du kommer godt i gang som informatør.

Frivillig i en basisgruppe

Hvis du er over 30 år og gerne vil være frivillig, kan du blive en del af basisgrupperne, som hjælper ved diverse donor- og hvervearrangementer. Basisgrupperne er endnu kun oprettet i København og som udgangspunkt tiltænkt personer bosiddende i det område. Hvis du vil være del af de københavnske basisgrupper, skal du kontakte Merle Romose fra GivBlod på mail merle.elisabeth.wiborg.romose@regionh.dk. Vil du hjælpe i en af de andre regioner, kan du kontakte Malou Rode fra Bloddonorernes landskontor på mail: malou@bloddonor.dk. Så vil hun formidle kontakten til den relevante korpsbestyrelse.

Frivillig i en donorkorpsbestyrelse

Hvis du godt kunne tænke dig at være en del af din lokale donorkorpsbestyrelse, skal du kontakte bestyrelsen. Du finder kontaktoplysninger på donorkorpsbestyrelserne her.

Hvad skal du oplyse?

Vi vil gerne vide lidt om dig, og hvorfor du vil være frivillig. Når du henvender dig til os, skal du derfor oplyse følgende:

• Din adresse, telefon (mobil og/eller fast) og mail-adresse
  • Hvorfor du har lyst til at hjælpe
  • Hvor du bliver tappet (hvis du selv er bloddonor)
  • Hvor gammel du er / fødselsdag
  • Hvad du laver (under uddannelse, arbejde eller..?)
  • Om du deltager eller har deltaget i andet frivilligt arbejde (i givet fald hvilket?)

Du er altid velkommen til at kontakte landskontoret på mail kontor@bloddonor.dk, hvis du har spørgsmål om at være frivillig ved Bloddonorerne i Danmark.

Billede_Bliv frivillig