Dette års Bestyrelsesdag vil blive afholdt den 4. juni 2016 på Hotel Park i Middelfart. Tilmeld dig her.

Vi har stadig ledige pladser på linje A og C, så du kan nå at tilmelde dig, hvis du gør det nu 🙂

Bestyrelsesdagen (oplæg, materiale etc.) betales af BiD, mens korpsbestyrelsen betaler for forplejning og transport (BiD fakturerer forplejningen til korpsbestyrelsen efterfølgende). På Bestyrelsesdagen vil der være tre linjer at vælge imellem. De tre linjer spiser frokost sammen kl. 12.

I tilmeldingsskemaet skal du notere, hvilken linje du vil deltage på. Læs mere om de enkelte linjer herunder.

Linjer

A) Hvad kan de mindre korps gøre anderledes?

Efterhånden serviceres flere og flere områder af mobile tappeenheder, og plasmatapningerne er ofte samlet på de større tappesteder.  Faldet i fuldblodstapninger betyder også en strammere økonomisk ramme for mange korpsbestyrelser.

På Bestyrelsesdagen indbyder vi til en konstruktiv snak om hvilke udfordringer, som særligt de mindre korpsbestyrelser møder. Vi starter dagen med at tale om, hvilke udfordringer der er. Herefter sætter vi os sammen på den bedste måde for at komme med løsninger på udfordringerne eller for at diskutere dem. Alle emner kan blive taget op, og alle løsninger kan blive bragt i spil.

Så kom og vær med, og få nogle gode ideer og løsninger med hjem. Resultatet af linjen bliver selvfølgelig tilgængelig for alle korpsbestyrelser efterfølgende.

Denne linje er en workshop, hvor der er høj grad af deltageraktivitet, og generalsekretær Jesper Villumsen står for linjen.

Kl. 10.00-16.00                      Der serveres lidt morgenbrød ved ankomst samt frokost

Pris pr. deltager:                    495,- (svarende til hotellets pris for dagsmøde*)

B) Intro til organisationen Bloddonorerne i Danmark

GENNEMFØRES IKKE!

Hvis du er ny i BiD, kan denne linje klart anbefales! Hvordan får du som ny eller næsten ny i organisationen mest ud af dit engagement og hvordan opnår du det, du gerne vil?

Du lærer, hvordan du bedst hverver nye bloddonorer, og du bliver introduceret til karantænereglerne. Men du kommer også til at høre, hvad det egentlig er for en organisation, du er blevet aktiv i, og hvilket ansvar du har påtaget dig. Du bliver selvfølgelig også introduceret til de værktøjer, som BiD stiller til rådighed for dig som frivillig. Samtidig kommer du til at møde andre nye, som du kan dele erfaringer med.

Birgit Rasmussen, formand for Lolland-Falsters Bloddonorer, står for linjen.

Kl. 10.00-16.00                       Der serveres lidt morgenbrød ved ankomst samt frokost

Pris pr. deltager:                     495,- (svarende til hotellets pris for dagsmøde*)

C) Frivillige hos Bloddonorerne

NB! Denne linje kører fra lørdag kl. 10 til søndag (5. juni) til og med frokost kl. 12.

Linje er målrettet frivillige bestyrelsesmedlemmer, som står for at lede, motivere og fastholde andre frivillige.

Vi har bedt firmaet Ingerfair (specialister i den frivillige verden, se ingerfair.dk) om at stå for kurset, hvor vi kommer rundt om mange af de forskellige udfordringer, der er forbundet med at lede frivillige. Hvilke typer frivillige har korpsbestyrelsen, hvordan får vi nye frivillige og hvilke ’typer’ har vi brug for?

Der er lagt op til gode diskussioner, og I vil få redskaber til at lede og ikke mindst motivere andre frivillige, så samarbejdet øges, og opgaverne kan løftes i fællesskab.

Pris pr. deltager:                     1.795,- (svarende til hotellets pris for konference med overnatning**)

*Dagsmøde dækker brød ved ankomst, frokost og eftermiddagskaffe med kage.

**Konference er som dagsmøde lørdag + aftenbuffet og kaffe samt overnatning på enkeltværelse og om søndagen morgenbuffet og frokost.

Ved evt. afbud efter tilmeldingsfristen vil korpset blive faktureret det fulde beløb. Såfremt en anden ønsker at overtage pladsen, er dette muligt. I så fald gives besked til malou@bloddonor.dk