Bente Graversen er valgt som ny landformand for Bloddonorerne i Danmark. Valget fandt sted på et forretningsudvalgsmøde den 29. marts 2019.

Bente har været næstformand siden 2011 og er også formand for bloddonorerne i Aalborg, hvor hun har siddet i bestyrelsen siden 2007. Til daglig arbejder hun som direktør i Sundheds- og Kulturforvaltningen i Aalborg Kommune.

Bente Graversen afløser Poul Erik Herner Petersen, som har været landsformand siden 2011. Bloddonorerne i Danmark holder afskedsreception for Poul Erik fredag den 5. april 2019 kl. 14-16 i Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup. Her vil der også være mulighed for at hilse på den nye landsformand.

Sven Gerner Nielsen er valgt som ny næstformand. Sven er formand for Bloddonorerne i Østsjælland og direktør for Nyreforeningen.

Den nyvalgte formand Bente Graversen sammen med Per Højen, der er formand for regionsbestyrelsen i Nordjylland.