Her finder du Bloddonorerne i Danmarks politikker.

Anderkendelsespolitik

Gennem de seneste to år har Bloddonorerne i Danmark arbejdet på at finde frem til, hvordan vi bedst muligt fastholder de donorer, der er kommet i gang. Det er en lige så vigtig del af vores formål, som det er at rekruttere nye donorer. Det er et grundlæggende princip, at donorerne er frivillige, anonyme og ubetalte. Især princippet om ubetalt donation sætter nogle begrænsninger på, hvordan vi kan motivere donorerne til at komme igen. Det gør vi ved at anerkende donorerne for deres indsats.

Vi har hidtil manglet en samlet beskrivelse af, hvordan vi anerkender donorerne. Store dele af arbejdet med at anerkende donorerne udføres af frivillige på lokalt og regionalt plan. Derfor fik alle korpsbestyrelser i sensommeren 2017 et spørgeskema med spørgsmål til, hvordan korpset anerkender donorerne i dag og gerne vil anerkende donorerne fremover. Det er der kommet følgende anerkendelsespolitik ud af.

Anerkendelsespolitikken blev vedtaget på Landskomitemødet den 26. maj 2018.

Bloddonorerne i Danmarks anerkendelsespolitik (2018)

• Teknisk funktionalitet, så vi kan huske dine præferencer.
  • Trafikmåling, så vi ved hvor mange, der besøger vores site, og dermed løbende kan forbedre funktionalitet og brugeroplevelse.